Friday, 15 March 2013

3
Komen

Mak tolong jangan pergi mak......



 Assalamualaikum sahabat-sahabat , haiii rindu Acap tak? mesti rindukan , dah lama dah acap tak updates blog ni now acap nak updates kat korang satu cerita ini , nak kata sedih tu tajuk dia memang sedih tapi terpulang korang untuk menilai ok . Nowwww jum kita selami kisah ni dengan menghayati kisah ini dengan sedalam2nya :)


...Kisah bermula dengan dengan satu kelurga Mak Sal , dalam kelurga Mak Sal menpunyai 2 orang anak sorang perempuan yang bernama Nabila dan seorang lagi lelaki yang bernama Nabil . Anak2 Mak Sal masih lagi kecil2 . Hidup Mak Sal menjadi susah apabila suaminya meninggal dunia akibat kemalangan ketika pulang hendak melihat Mak Sal melahirkan anak mereka iaitu Nabil .

...Mak Sal menyara hidup dengan menoreh getah dan mengambil upah mencuci pakaian di rumah org, Nabila yang merupakan anak sulung yg berusia 12 tahun mula melihat mak yang tidak berdaya untuk berkerja seorang mengambil keputusan untuk berhenti sekolah tapi Mak Sal tidak membenarkan katanya" Ila harus bersekolah demi masa depan kamu nak , nanti bila ibu dah tiada siapa lagi yang nak jaga adik kamu kalau bukan kamu "

....di setiap pagi sebelum keluar mencari reseki Mak Sal akan mengucup seorang demi seorang anak nya , terasa kasih syg ibu yg tak ternilai buat ila setelah sedar yang ibunya menciumnya dgn penuh kasih syg . Sebenarnya Mak Sal menghidapi sakit Barah Payu Dara yg di rahsia kan dari anak2nya , sesekali dia menahan sakitnya dan dia masih tersenyum di depan anak2 nya sedangkan dia amat sakit ketika tu sehingga mengeluarkan air mata .

....hujan turun dengan lebat dan tak berhenti2 selama seminggu , ini menyebabkan Mak Sal dan anak2nya tidak mampu makan di sebabkan bekalan makanan di rumah sudahpun habis , dek tak sampai hati melihat anak2nya yg kelaparan . Mak Sal berkata " Ila tolong jaga adik baik2 ," mak nak keluar sekejap saja ni nanti mak pulang ya , kalau mak tak pulang bagitau adik yang mak sygkan dia sambil mengusap dahi anak lelakinya sedang tidur dlm buaian"  dia sanggup meredah hujan yang lebat untuk ke pasar , ketika dalam perjalanan pulang dari pasar sedang Mak Sal melintasi jalan raya tiba2 ada sebua lori besar yang datang lalu merempuh serta mengilis tubuh Mak Sal dengan sadisnya ,

....Tubuh Mak Sal meronta2 di tengah jalan ketika hujan lebat dan ramai orang yang terkejut dan hanya mampu melihat tubuh Mak Sal yg di gilis sebuah lori besar itu mengelupur ketika berhadapan dengan sakaratul Maut !!

....di rumah pula , Ila yang terjaga dari tidur akibat mimpikan maknya yang datang kepadanya dalam kedaan tersenyum sambil berkata " mak nak pergi jauh nak , maafkan mak sebab tak dapat menjaga ila dan abil lagi sebab masa mak dah sampai . mak syg anak2 mak *sambil menitiskan air mata lalu hilang dari mimpi ila* mula risau ibunya tidak pulang mula memasang niat untuk mencari ibunya di pasar,  dengan perasaan yg kurang enak dia keluar mencari maknya di pasar dengan membawa adiknya sekali .

...di dalam hujan yg lebat , Ila dan adiknya meredah hujan dan sampai ke pasar dan melihat orang ramai hadapan pasar dengan perasaan yg ingin tahu dia menghampiri org ramai dan terlihat satu tubuh yg memakai baju yg sangat di kenalinya yg edang melawan dengan sakaratul Maut dan dia tahu itu ada maknya  .

....tanpa membuang masa dia terus mendapatkan maknya dengan merintih di tepi telinga ibunya sambil menangis " mak mak mak ..... jangan pergi tinggalkan kami makkkk...sapa nak jaga kami mak , kami sayangkan mak..kalau mak pergi dengan siapa lagi kami nak bermanja dan siapa lagi di setiap pagi nak cium kami di dahi dan kalau mak pergi wajah siapa lagi yang kami nak tatap di kala kami bangun tidur kalau wajah emak :'( , Ila merintih lagii " abil masih kecil dan dia perlukan mak , mak mak mak...tolong lah bangun makkkk jangan tinggalkan kami......"rintih Ila sambil menangis teresak2, ketika itu ibunya sudah kaku tak bernyawa lagi .

- tamat -


...Bersyukurlah kita sebab kita ada lagi kedua-dua ibu bapa kita yang bila kita bangun saja kita dapat tengok muka diorang dan kita masih mampu tersenyum . Jaga lah hati orang tua dan jangan sakitkan hati mereka . Buat lah mereka rasa bangga dengan kita sementara mereka masih hisup :) -Assalamualaikum-
Terima kasih sudi baca, kalau boleh komenlah sekali :)

Saturday, 19 January 2013

9
Komen

Kisah anak derhaka yang bertaubat setelah mengenali seorang gadis...


...Assalamualaikum sahabat-sahabat sekalian yang hensem yang cantik yang comel yang tinggi yang rendah yang puih gebu yang hitam manis (Hitam tu anggun di pandang so jangan sedih so bangga lah sebab "Bila Bin Rabah pun berkulit hitam ada orang yang masuk syurga kerana ketakwaannya kepada Allah SWT ) dan kepada mahupun yang famous di twitter atau pun yang tak famous . Famous ke tak ? Kita ni semua sama ja di mata Allah hanya manusia yang suka menbandingkan kita semua . 

 Hai sahabat-sahabat aku nak kongsi korang tentang anak derhaka yang berubah menjadi anak yang soleh setelah berkenalan dengan seorang perempuan yang cantik dan solehah..Kisahnya bermula Asyraf(bukan nama sebenar) yang berumur 17 tahun seorang anak yang derhaka kepada ibu bapanya Asyraf yang degil, riak, takabur, jahat dan nakal..Asyraf merupakan anak tunggal kepada Pak Abu dan Mak Jemah..

...Asyraf merupakan seorang budak PAVI ! yang sering mengikuti rakan2nya ke PAVI untuk enjoy dan melakukan aktiviti yang lagha..Asyraf bukan saja derhaka kepada ibubapanya tapi dia juga derhaka kepada Allah setelah dia sering meninggalkan solat dan dia jugak selalu meneguk arak *air kencing setan*..

...Setelah pulang melepak di PAVI . Asyraf pulang ke rumah , semasa di rumah Asyraf akan mendengar segala leteran ibubapanya kerana sikapnya yang sering mengabai tanggungjawab seorang anak...dek kerana tak tahan dengan leteran Asyraf telah mengeluarkan perkataan yang sangat kesat dari mulutnya sendiri . SubhanaAllah!!!!!! *weii **** korang ni tak penat ke ? hah ! aku balik rumah nak rehat bukan nak dengar **** berleter . Eiiiiiii saki doh korang ni !!! Astafirullah!!!!..
Lantas ayahnya Pak Abu menampar pipi anak yang di tatang bagai bulan gerhana penuh cerahnya itu..Asyraf yang geram menumbuk perut ayahnya dan berlari keluar dari rumah dan menuju ke Pavi.

...Semasa menuju berjalan ke Pavi Asyraf melalui satu lorong sempit dan gelap..Dia berasa panas dan sakit kepala , mata nya menjadi kelam seolah-olah dunia menjadi gerhana sedangkan waktu itu masih petang dan terang..dia merasa ketakutan yang amat sangat . Asyraf melalui kawasan masjid..tiba2 dia terdengar satu suara yang merdu alunannya umpama buluh yang di tiup angin sepoi2 suaranya..Suara itu datangnya dari sebuah Masjid iaitu alunan suara seorang gadis yang cantik rupawannya yang sedang membaca ayat-ayat suci al-Quran..terlihat wajah dan terdengar suara gadis itu mata Asyraf kembali terang dan badan mula sejuk... Asyraf masuk kedalam masjid tu dan berjumpa denga gadis itu serta bertanyakan nama gadis perempuan manis rupawan itu..

...Gadis itu tunduk kaku tak menjawab apa sepatah pun soalan Asyraf mengenai namanya..Tiba2 Asyraf menampar muka gadis tu sehingga berdarah hidungnya..Asyraf bertanya lagi apakah nama gadis itu..dengan suara yang sayup2 gadis itu menjawab "ALLAH HUM MA AJIR NA MINAN NAR" Ya Allah jauhkan lah aku dari Api Neraka Mu..wahai pemuda terima kasih kerana membuka padangan saya kepada pandangan Syaitan ! Sesungguhnya dengan memandang wajah awak membuat hati saya berpaling tadah kepada Allah...sesungguhnya ibubapa saya telah menghalau saya keluar dari rumah kerana saya memeluk agama Islam..*Rupanya gadis itu ada kacukan Cina dengan Belanda patut la comel* yang di mana ibubapanya penganut setia katolik..sebelum keluar dari rumah saya cium dahi ibu lalu di sepak terajangnya saya , saya cium ayah lalu di kencingnya saya di kepala..*sadis sungguh keluarga gadis ni kan* Asyraf terdiam kaku..dan mengingati peristiwa yang dia lakukan kepada ibubapanya..

...Gadis itu menceritakan ibu dan ayahnya akhirnya mati ketika ketawa besar setelah mengetahui anak mereka memasuki Islam..Asyraf yang bergelinangan air mata tunduk dan insaf di atas semua perbuatannya..dia berasa malu sedangkan orang yang bukan islam pun cintakan islam dan memeluk islam sedangkan dia orang islam pun nak jadi KAFIR!!!!

...Asyraf yang akhir berasa bersalah terhadap ibu dan bapanya pulang ke rumah untuk memohon ke ampunan kepada orang tuanya..Setelah sampai di halaman rumah Asyraf berasa haira kerana rumahnya di kelilingi ramai orang..dia berasa pelik dan hairan..tetapi dia tidak hiraukan semua tu dia hanya ingin memohon maaf kepada ibu dan ayahnya..Asyraf masuk kerumah dan tergaman!! ketika melihat sebujur jasad terbujur kaku dah tak bernyawa lagiii..Lidah kelu seribu bahasa itulah gambaran Asyraf ketika itu..jasad yang terbujur kaku itu ialah jasad ayahnya sendiri yang meninggal kerana serangan jantung..Asyraf jatuh dan rebah tak bermaya..hatinya remuk hancur bagai di rempuh sebuah trailer..

...Asyraf yang tidak sempat memohon maaf kepada ayahnya bagai cacing dalam kepanasan..dia berasa rimas dan berdosa dan dia menyalahkan dirinya di atas kematian ayahnya..setelah dipujuk ibunya bahawa ayahnya sudah memaafkannya barulah Asyraf reda dan ikhlas di atas pemergian ayahnya..Asyraf sendiri yang memandikan jasad mayat ayahnya seorang diri tanpa ada orang lain kerana ini permintaanya dan dia sendiri yang mengkafankan tubuh ayahnya sambil menitiskan air mata apabila memandang wajahnya yang sayup2..Akhirnya Asyraf menjadi anak yang soleh buat ibunya dengan kuasa Allah Asyraf menjadi seorang Penceramah Motivasi di seluruh Negeri .

...Moral dalam cerita ini kita sebagai anak kita jangan lah menderhakai kepada kedua2 orang tua kita sebab bila diorang dah tak de nanti barulah nak insaf dan menyesal. Kita kena berbakti sementara dioarang masih ada..
SEKIAN..
from Asyraf_Kinda :)

...
Terima kasih sudi baca, kalau boleh komenlah sekali :)

2
Komen

Doa Mohon Diberi Nur Dalam Hati....


...Assalamualaikum sahabat-sahabat sekalian yang hensem yang cantik yang comel yang tinggi yang rendah yang puih gebu yang hitam manis (Hitam tu anggun di pandang so jangan sedih so bangga lah sebab "Bila Bin Rabah pun berkulit hitam ada orang yang masuk syurga kerana ketakwaannya kepada Allah SWT ) dan kepada mahupun yang famous di twitter atau pun yang tak famous . Famous ke tak ? Kita ni semua sama ja di mata Allah hanya manusia yang suka menbandingkan kita semua . 

...Kepada kawan-kawan hampa mesti tak tau kan kadang-kadang hati kita ada titik gelap . Okay aku nak share korang sebuah Doa Mohon Diberi Nur Dalam Hati moga2 dapat mebersihkan hati kita dari sifat dengki dan rasa tak senang hati terhadap orang...Aku pun tak tau sangat nak baca dalam bahasa arab so aku tulis dalam huruf abjad agar kita senang baca..

               Bismillahirohmanirahim........................................

"  ALLAHUMAJ "AJ FII QALBI NUURA WA-FII SAM'II NUURA WA FII BASHARI NUURA, WA AN YAMIINII NUURA WA AN SYIMAALII AMAAMII NUURA WA MIN FAUQI NUURA WA MIN TAHTII NUURA WA MIN A'SHABIL NUURA WA FII DAMIL NUURA WA FII LAHMIL NUURA  WA FII SJARIL NUURA WA FII LISA RIJLIL  NUURA WAJ ALIL BASHARA NUURA BIRAHMATHIKA YAA ARHAMAR RAAHIMIN "

" Ya Allah, Semoga Engkau sinarkan cahaya Nur Mu dalam hatiku, Begitu juga pada pada telingaku, pada mataku, pada kiri kananku, pada muka dan belakangku, atas dan bawahku, pada urat sarafku dan pada darahku, dalam dagingku, pada rambutku dan lidahku, pada kaki dan tanganku, dan semoga Engkau jadikan Nur itu pada semua pandangan dan fikiranku, Denga rahmatMu ya Allah Yang Maha Pengasih. "

Harap dengan doa ini kita mampu menjadi Mukmin yang lebih beriman dan bertakwa :)

From Asyraf_Kinda.
Terima kasih sudi baca, kalau boleh komenlah sekali :)

4
Komen

Pengakuan Seorang Gadis....

...Assalamualaikum sahabat-sahabat sekalian yang hensem yang cantik yang comel yang tinggi yang rendah yang puih gebu yang hitam manis (Hitam tu anggun di pandang so jangan sedih so bangga lah sebab "Bila Bin Rabah pun berkulit hitam ada orang yang masuk syurga kerana ketakwaannya kepada Allah SWT ) dan kepada mahupun yang famous di twitter atau pun yang tak famous . Famous ke tak ? Kita ni semua sama ja di mata Allah hanya manusia yang suka menbandingkan kita semua . Ok back to the title aku ada nak share tentang pengakuan awek kepada kawan aku ni . Cerita ni macam ni cerita kalau aku cerita kepada korang tak tau lah menyayat hati ke tak tapi mari lah kita hayati bersama-sama ok .

...Sofea(bukan nama sebenar) seorang gadis comel loteh dan petah bercakap , Sofea berumur 17 tahun ketika itu , seorang pelajar yang pilihan sekolah untuk mendapat straight A's . Episod dukanya bermula semenjak sofea mengimbas kembali di mana peristiwa nightmare bagi para2 wanita yang tak di inginkan sesiapa pun...Pada malam khamis pukul 9.00 malam , Sofea mendapat pesanan ringkas dari kawan lelakinya
Ijoi(bukan nama sebenar) iaitu untuk membantunya study di pondok bersama-sama kawan2nya yang lain , pada mulanya Sofea menolak tapi akhirnya dia termakan pujukkan rakanya itu kerana memberi tahu ada rakannya perempuan iaitu Fafa(bukan nama sebenar)..Tanpa berlengah Sofea bersiap2 dan pergi menuju ke pondok dengan harapan untuk membantu rakan2nya study ,

...sesampainya Sofea di pondok , Sofea hairan di manakah rakannya Fafa ? Sofea bertanya Ijoi . Ijoi menjawab Fafa terpaksa pulang sebab keluarganya nak makan malam bersama . Lantas Sofea bergegas mahu pulang Ijoi dan bersama rakannya2 yg lain menangkap Sofea dan mengkendurikan(merogol) Sofea beramai-ramai :/ Selepas kejadian itu Sofea murung,sugul dan meroyan . Kejadian ini menbingungkan guru dan ibupabanya kerana percubaan SPM Sofea semuanya failed . Result SPM Sofea pun failed , akhirnya selepas didesak keluarga Sofea menceritakan segala2nyan . Bapa Sofea segera memaklumkan kepada piha polis lalu Ijoi dan rakan2nya di tangkap . Selang beberapa hari selepas berlaku lagi satu peristiwa penuh tragis apa bila pagar yang di harapkan mula memakan padinya :/

...Pada malam Jumaat pukul 10.30 mlm Sofea yang duduk sendirian di dalam bilik terkejut apa bila dia di terkam sendiri oleh bapanya sendiri ! Malam itu dia di ratah oleh ayahnya sendiri sangat sadis dan sangat memperitkan untuk di ceritakan . Bapa Sofea meminta Sofea mendiamkan daripada pengetahuan ibunya . Setelah 3 minggu selepas kejadian itu Sofea di sahkan hamil dan ibunya mengata dia hamil akibat di rogol oleh kawannya2 itu tetapi sebaliknya itu anak bapanya sendiri :/

...Akhirnya Sofea yang tak tahan lalu menceritakan kepada ibunya sendiri atas perkaranya menimpanya, Lantas ibu sofea yang marah lalu memukul Sofea dengan teruk sehingga gugur janin yang di kandungnya kerana mengangap Sofea cuba menfitnah bapa kandung sendiri ..Akhirnya Sofea keluar dari rumah neraka itu dan terjumpa dengan rakan ku iaitu Syafiq(bukan nama sebenar) , dek kerana wajah Sofea yang rupawan kawan ku terpikat dan diorang berkawan sehingga bertunang . Kehidupan Sofea berubah dan dia kembali ceria dan ada keyakinan untuk terus hidup selepas Syafiq  berjanji menyatakan dia akan menerima Sofea walaupun dalam apa jua keadaan , kononnya " akan ku terima kau seadanya "

...nak di jadikan cerita ini agak sedih di saat malam menjelang malam pernikahan mereka..Bakal suami Sofea terkejut apabila Sofea bertindak menceritakan segala peristiwa ngeri hidupnya sebelum bertemu bakal suaminya..Disaat menjelang hari-hari bahagia mereka . Syafiq segera memutus kan hubungan mereka dan memberitahu keluarganya untuk membatalkan pernikahan tersebut dan Syafiq memberitahu dia menyesal mengenali Sofea lalu seluruh keluarga Syafiq menghina, mencaci dan mencemuh Sofea :/ *kesian Sofea* sudah jatuh di timpa gajah pula .

...di saat Sofea di halau oleh bakal suaminya , nak di jadikan cerita di mana di semasa perjalanan Sofea mencari tempat berlindung kerana kehujaan . Sadis betul ! Pada 3 disember 2012 Sofea di sah kan mati akibat terkanan yang melampau seminggu selepas dia membuat pengakuan ini kepada ku .

= Sekian =

Cerita ini adalah rekaan semata-semata yang tidak ada kena mengena yang mati atau pun yang hidup . Hahahaha  . Sorryyyy" kalau ada yang marah sebenarnya aku bosan time ni aku sajalah create2 ni tapi harap korang ambil lah pengajaran di setiap cerita aku ni yaaaa xD . ok2 Assalamualaikum . From Asyraf_Kinda :*
Terima kasih sudi baca, kalau boleh komenlah sekali :)