Saturday 19 January 2013

2
Komen

Doa Mohon Diberi Nur Dalam Hati....


...Assalamualaikum sahabat-sahabat sekalian yang hensem yang cantik yang comel yang tinggi yang rendah yang puih gebu yang hitam manis (Hitam tu anggun di pandang so jangan sedih so bangga lah sebab "Bila Bin Rabah pun berkulit hitam ada orang yang masuk syurga kerana ketakwaannya kepada Allah SWT ) dan kepada mahupun yang famous di twitter atau pun yang tak famous . Famous ke tak ? Kita ni semua sama ja di mata Allah hanya manusia yang suka menbandingkan kita semua . 

...Kepada kawan-kawan hampa mesti tak tau kan kadang-kadang hati kita ada titik gelap . Okay aku nak share korang sebuah Doa Mohon Diberi Nur Dalam Hati moga2 dapat mebersihkan hati kita dari sifat dengki dan rasa tak senang hati terhadap orang...Aku pun tak tau sangat nak baca dalam bahasa arab so aku tulis dalam huruf abjad agar kita senang baca..

               Bismillahirohmanirahim........................................

"  ALLAHUMAJ "AJ FII QALBI NUURA WA-FII SAM'II NUURA WA FII BASHARI NUURA, WA AN YAMIINII NUURA WA AN SYIMAALII AMAAMII NUURA WA MIN FAUQI NUURA WA MIN TAHTII NUURA WA MIN A'SHABIL NUURA WA FII DAMIL NUURA WA FII LAHMIL NUURA  WA FII SJARIL NUURA WA FII LISA RIJLIL  NUURA WAJ ALIL BASHARA NUURA BIRAHMATHIKA YAA ARHAMAR RAAHIMIN "

" Ya Allah, Semoga Engkau sinarkan cahaya Nur Mu dalam hatiku, Begitu juga pada pada telingaku, pada mataku, pada kiri kananku, pada muka dan belakangku, atas dan bawahku, pada urat sarafku dan pada darahku, dalam dagingku, pada rambutku dan lidahku, pada kaki dan tanganku, dan semoga Engkau jadikan Nur itu pada semua pandangan dan fikiranku, Denga rahmatMu ya Allah Yang Maha Pengasih. "

Harap dengan doa ini kita mampu menjadi Mukmin yang lebih beriman dan bertakwa :)

From Asyraf_Kinda.
Terima kasih sudi baca, kalau boleh komenlah sekali :)

2 comments:

  1. waalaikumussalam ^_^ insyaAllah kita sama-sama amalkan . thanks for sharing :D

    ReplyDelete
  2. tq for banyak menolong ya Nabila :)

    ReplyDelete